mathisiakes_diskolies_tembelia_disleksia

Τι είναι η Δυσλεξία

Ειδική Αγωγή, Ειδική Αγωγή

Από τη φιλόλογο και ειδική παιδαγωγό Ειρήνη Νικούδη.

mathisiakes_diskolies_tembelia_disleksiaΟι μαθησιακές δυσκολίες είναι η πολυπληθέστερη κατηγορία ειδικών αναγκών. Η δυσλεξία ως μια από τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτώσεων στο «συμβατικό» σχολείο.

Τι εννοούμε όμως λέγοντας δυσλεξία;

 « Η δυσλεξία είναι μια διαφορά επεξεργασίας η οποία συχνά χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην κατάκτηση αλφαβητισμού, ανάγνωσης, γραφής και ορθογραφίας. Μπορεί ,επίσης, να έχει επιπτώσεις σε γνωστικές διεργασίες , όπως η μνήμη, η ταχύτητα επεξεργασίας, η διαχείριση χρόνου, ο συντονισμός και η αυτοματοποίηση δεξιοτήτων. Πιθανόν να υπάρχουν οπτικές ή και φωνολογικές δυσκολίες και συνήθως υπάρχουν κάποιες αδυναμίες στις εκπαιδευτικές επιδόσεις. Όταν σχεδιάζονται η παρέμβαση και οι τρόποι επιπλέον βοήθειας, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι διαφορές και οι αποκλίσεις από άτομο σε άτομο, καθώς και ο τρόπος μάθησης , όπως και το περιβάλλον μάθησης και εργασίας».

 Τα χαρακτηριστικά της δυσλεξίας είναι κατά την προσχολική ηλικία και τα πρώτα σχολικά χρόνια  τα ακόλουθα:

έχει την τάση να ξεχνά

να δυσκολεύεται στην ομιλία

διακατέχεται από κυριαρχία αντικατοπτρισμού γραμμάτων

δυσκολεύεται στο να θυμάται τη σειρά των γραμμάτων της αλφαβήτου

ενώ δυσκολεύεται και στο συντονισμό

Τι εννοείται όμως με τον όρο συντονισμός;

Μερικά παραδείγματα της καθημερινότητας είναι να σκοντάφτει στο τραπέζι, να έχει αργή αντίδραση σε κάποιες εργασίες, απροθυμία να συγκεντρωθεί σε κάποια εργασία για εύλογο χρονικό διάστημα, απροθυμία για το σχολείο, για την ανάγνωση, δυσκολία στη μάθηση λέξεων και γραμμάτων, να έχει κακή μνήμη , δυσκολία στο σχηματισμό γραμμάτων , δυσκολία στην αντιγραφή και το χρωμάτισμα.

Η δυσλεξία διατρέχει όλη τη σχολική και ακαδημαϊκή ζωή του ατόμου. Η έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση , η υιοθέτηση κατάλληλων στρατηγικών μάθησης , αλλά και η ουσιαστική επικοινωνία ανάμεσα στους γονείς και το σχολείο είναι σημαντικοί παράγοντες για αποτελεσματική παρέμβαση. Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι ο περιορισμός στο ελάχιστο των συνεπειών της δυσλεξίας και η καλύτερη διαχείριση της χαμηλής αυτοεκτίμησης.

Η δυσλεξία , λοιπόν, δεν είναι αναπηρία αλλά διαφορά

Παρακαλούμε κατά την ηλεκτρονική αναδημοσίευση οποιουδήποτε περιεχομένου να αναγράφετε την πηγή με ενεργό σύνδεσμο προς το oloigiatopaidi.gr . Ευχαριστούμε!

Αφήστε μια απάντηση