Στεπάνη

Σχέσεις συνεργασίας μεταξύ γονέων και παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας

Παιδαγωγικά, Προσχολική Ηλικία

Από την παιδαγωγό προσχολικής ηλικίας Τόνια Στεπάνη

Σχέσεις συνεργασίας μεταξύ γονέων και παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας

ΣτεπάνηTο έργο , το οποίο έχει αναλάβει ένας παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας είναι υψηλό και απαιτητικό.  Καλείται να σέβεται και να εκτιμά τα παιδιά, να αφιερώνει ιδιαίτερα την προσοχή του σε αυτά  αλλά και να κατανοεί τη συμπεριφορά τους στα πλαίσια των χαρακτηριστικών του κάθε σταδίου ανάπτυξης .

Εξασφαλίζει τη παροχή ενός ασφαλούς και υγιεινού περιβάλλοντος και προωθεί τη μάθηση μέσα από ερεθίσματα, εμπειρίες, ιδέες και γνωστικά αντικείμενα  πάντα σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού. Επιπλέον , προωθεί τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών, βοηθά στη τήρηση των κανόνων , στον έλεγχο της πιθανής επιθετικότητας που προέρχεται από τα πρωτόγονα ένστικτα  και στην επίλυση πιθανών συγκρούσεων, οριοθετώντας συμπεριφορές στο χώρο του σχολείου.

Το σχολείο όπως και η οικογένεια είναι σημαντικοί παράγοντες επιρροής της προσωπικότητας του κάθε παιδιού και η επιτυχημένη συνεργασία τους οδηγεί τα παιδιά σε θετικές αναπτυξιακές διαδικασίες. Οι γονείς είναι για τα παιδιά τα πρώτα και σημαντικότερα πρόσωπα στις σχέσεις δεσμού και για αυτό το λόγο είναι οι πιο σημαντικοί συνεργάτες ενός παιδαγωγού προσχολικής ηλικίας.

Η συνεργασία μεταξύ γονιών και παιδαγωγών δεν εμφανίζεται σε μια ημέρα αλλά χτίζεται σταδιακά και απαραίτητα  στοιχεία για αυτήν είναι η εμπιστοσύνη και ο αμοιβαίος σεβασμός! Αναγκαίο δε, να αναγνωρίζει ο ένας στον άλλον την αξία της συνεισφοράς  του στο παιδί. Από τη μια  το κάθε παιδί όσο περισσότερο νιώθει ότι σέβονται και εκτιμούν τους γονείς του τόσο πιθανότερο είναι να αναπτύξει θετική εικόνα για τον εαυτό του και από την άλλη όσο περισσότερο καταλαβαίνει ότι οι γονείς εμπιστεύονται και σέβονται το περιβάλλον του σχολείου τόσο πιο ασφαλές αισθάνεται το ίδιο κατά τον αποχωρισμό του από την οικογένεια και τη παραμονή του εκεί. Οι συζητήσεις μεταξύ αυτών αποτελούν θεμέλιο για ιδανική συνεργασία που έχει ως απαραίτητη προϋπόθεση την εμπιστοσύνη στο παιδαγωγικό πρόγραμμα και στη κατανόηση των παιδαγωγικών στόχων. Εάν  τα παραπάνω απουσιάζουν τότε η πιθανότητα να είναι επιτυχής η δουλειά των παιδαγωγών είναι ελάχιστη.

Μερικοί τρόποι για την επίτευξη της ομαλής συνεργασίας

1) Σεβαστείτε οι ίδιοι τους κανόνες του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεστε..μη ξεχνάτε ποτέ ότι ήταν δική σας επιλογή!

2) Διατηρήστε την επικοινωνία με τους παιδαγωγούς  με κάθε τρόπο:

α) καθημερινή ολιγόλεπτη επικοινωνία κατά τη παραλαβή  του παιδιού από το χώρο σεβόμενοι τις υποχρεώσεις των παιδαγωγών απέναντι στα υπόλοιπα παιδιά και τους γονείς

β) εξασφαλίστε ουσιαστική και κατ΄ ιδίαν συζήτηση  με τη παιδαγωγό για να συζητήσετε ότι σας απασχολεί

γ )αναγκαία είναι και η συμμετοχή σας σε συγκεντρώσεις ή σε ομάδες γονέων όταν οργανώνονται

3) Να είστε ανοιχτοί στις επισημάνσεις των παιδαγωγών σε οτιδήποτε ενισχύει την κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών.

4) Και οι δυο πλευρές κινηθείτε σε ένα κοινό τρόπο μεταχείρισης καταστάσεων για να βοηθήσετε στη βελτίωση της συμπεριφοράς του παιδιού.

5) Κατανοήστε ότι τα παιδαγωγικά προγράμματα σχεδιάζονται και απευθύνονται σε όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις από τη μεριά των παιδαγωγών και μην απαιτείτε μεροληπτική μεταχείριση του παιδιού σας.

Συμπερασματικά αναφέρουμε ότι η συνεργασία σχολείου οικογένειας είναι επιβεβλημένη  για την ολοκλήρωση του έργου της αγωγής και τον εμπλουτισμό της ζωής των παιδιών με ιδανικά και αξίες.

Παρακαλούμε κατά την ηλεκτρονική αναδημοσίευση οποιουδήποτε περιεχομένου να αναγράφετε την πηγή με ενεργό σύνδεσμο προς το oloigiatopaidi.gr . Ευχαριστούμε!

Αφήστε μια απάντηση