καραποναρλιδου .2

Οδηγός μουσικοκινητικής- Παιχνίδια μουσικοκινητικής αγωγής

Άλλα, Ευ – ζην στα παιδιά, Μουσική, Παιδαγωγικά

Από τη δασκάλα Καραποναρλίδου Μαρία.

καραποναρλιδου .2

Παιχνίδια μουσικοκινητικής αγωγής για παιδιά προσχολικής και πρωτο-σχολικής ηλικίας.

Ένα πρόγραμμα διδασκαλίας της μουσικής σε μικρά παιδιά θα πρέπει να στοχεύει στο να κατανοήσουν τα παιδιά:

  • Τις ιδιότητες των ήχων (ένταση, διάρκεια, ταχύτητα, ύψος)
  • Τον ρυθμό
  • Την αγωγή της φωνής τους (σωστή τοποθέτηση) μέσα από το τραγούδι.

Η όλη διδασκαλία θα πρέπει να γίνεται οπωσδήποτε με παιχνίδι, για  να δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να αποκτήσουν με ευχάριστο τρόπο μουσικές εμπειρίες. Παρακάτω ακολουθεί προτεινόμενη μεθοδολογία διδασκαλίας της μουσικής στα παιδιά.

Παιχνίδια για αναγνώριση και απομνημόνευση ήχων.

1. Τα παιδιά σχηματίζουν ένα ημικύκλιο. Έχουν όλα στα χέρια τους από ένα μουσικό όργανο Τα όργανα πρέπει να δοθούν στα παιδιά ανακατεμένα. Ένα παιδί χωρίς μουσικό όργανο τοποθετείται στη μέση, με την πλάτη προς τους συμμαθητές του. Με νεύμα του δασκάλου, ένα παιδί παίζει το όργανο που κρατάει, Το παιδί που στέκεται στη μέση πρέπει να αναγνωρίσει ποιο όργανο είναι. Το παιχνίδι μπορεί να γίνει πιο δύσκολο αν ο δάσκαλος κάνει νεύμα να παίξουν δύο -τρία παιδιά από το ημικύκλιο, οπότε πάλι πρέπει να αναγνωριστούν τα όργανα και η σειρά τους.

2. Δύο παιδιά κάθονται πλάτη με πλάτη και έχουν μπροστά τους και έχουν μπροστά τους δύο όμοια σύνολα οργάνων Το πρώτο παιδί παράγει έναν ή δύο ήχους με τα όργανα που έχει. Το άλλο πρέπει να απαντήσει με τον ίδιο τρόπο. Συνεχίζοντας μπορούμε να αντιστρέψουμε τους ρόλους των παιδιών.

Παιχνίδια για αναγνώριση και προέλευση ήχων.

1.Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια Το ένα παιδί του ζευγαριού κρατά ένα όργανο: είναι ο οδηγός. Κλείνουμε τα μάτια στο άλλο: είναι ο επιβάτης. Το παιδί- επιβάτης θα πρέπει να ξέρει τι όργανο κρατά ο οδηγός του. Το παιχνίδι ξεκινά ταυτόχρονα για όλα τα ζευγάρια. Οι οδηγοί, παίζοντας το όργανο που κρατούν, αρχίζουν να μετακινούνται προσέχοντας να μη χάσουν τον επιβάτη τους, ενώ οι επιβάτες ακολουθούν τον οδηγό τους, ακούγοντας μόνο το όργανο του δικού τους οδηγού και καθοδηγούμενοι από αυτόν.

2.όλα τα παιδιά διασκορπίζονται στο χώρο με κλειστά μάτια και μένουν ακίνητα εκτός από ένα, τον αρχηγό. Ο αρχηγός περπατάει ανάμεσα στους συμμαθητές και διαλέγει καποιον που τον αγγίζει. Το παιδί αυτό ανοίγει τα μάτια του και τραγουδάει κάτι που ξέρει. Όταν τελειώσει το τραγούδι όλα τα παιδιά ανοίγουν τα μάτια τους και προσπαθούν να μαντέψουν  ποιος τραγούδησε. Εκείνος που θα το βρει γίνεται αρχηγός.

(συνέχεια των δραστηριοτήτων σε επόμενο άρθρο)

Η Καραποναρλίδου Μαρία είναι δασκάλα σε δημοτικό σχολείο με μεταπτυχιακό στη Διαπολιτισμική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και πτυχιούχος Θεωρητικών Μουσικής.

Παρακαλούμε κατά την ηλεκτρονική αναδημοσίευση οποιουδήποτε περιεχομένου να αναγράφετε την πηγή με ενεργό σύνδεσμο προς το oloigiatopaidi.gr . Ευχαριστούμε!

Αφήστε μια απάντηση